torsdag 8 maj 2008

MIN klänning hittade jag...



Den BLÅ, kinasaken. VACKER. Mer än vacker. Cravings ;o)

Och en likadan grön, plus en helgrön till (som INTE är min färg utan en annan petig dams färg). Fan ta dig PGW. Bara för att jag började kolla klänningar och kjolar som inte ens är min cup of tea så hittar jag massor jag vill ha. Fast den blå kinasaken skall jag nog köpa på riktigt.

Mer prioriterat just nu dock.

Provsvaren kom. Jag andas lite lättare - men eftersom Murphy inte är min vän så ropar jag inte hej överhuvudtaget.
Det visade sig att dom hade kollat allt, blodkroppar, njurfunktion, olika levervärden osv osv i all oändlighet.

Och, veterinären sa att hon aldrig hade sett en så gammal hund med så bra värden. En femårings värden. Förutom ett enda levervärde som skulle ligga mellan 0-1,2 där Lillan låg på 1,4, och 1,4 går att förklara med ålder. Men, har man elak cancer så ligger det värdet på mellan 40-80.

Knutorna på levern finns ju dock kvar - men det är bara att hoppas att även det är pga ålder.

Veterinären tyckte att jag skulle pusta ut, ta det lugnt och inte oroa mig överhuvudtaget (eh - tjenare - jag?), hålla koll på koliken och hennes vinglighet. Men förutom det, mer än frisk för en 15-åring.

Så, om inget oförutsett inträffar så väntar vi med nya provtagningar till efter sommaren.

Och jag andas lite lite lättare.

Ända tills nästa käftsmäll som lurar bakom hörnet.





Inga kommentarer: