måndag 19 maj 2008

Knark!

Jag ska börja knarka.
Ett väl avvägt beslut som jag har kommit fram till under morgonen. Mina drömmar är av den störda sorten oftast, men inatt vette fan om det inte tog priset.
Ofta brukar det gå att hitta någon liten röd tråd i eländet, eller ha någon verklighetsförankring.

Men inte inatt.

Vi flög, skulle landa (landningsbanan var för övrigt som en dockningsstation i någon kass Sci-Fi film) men krashade och jag trillade ut genom fönstret. Som kompensation blev det stövelrea, och jag skulle få ett antal stövlar, av något välkänt märke som jag INTE minns nu men jag vet att jag tänkte imorse "men det märket existerar ju inte". Jag shoppade med Sarah Jessica Parker, hittade ett par stövlar som det var ren kärlek till, och när jag skulle gå av planet iklädd min nya outfit(jodå - rean var PÅ planet) så hade någon usel jävel bytt ut mina stövlar så jag hade två vänsterstövlar på mig.
Enter nästa Sex and the City deltagare, Cynthia Nixon. Då kom hon och öppnade ett helt nytt rum, med en miljard klänningar och stövlar. Jag hittade det jag ville ha, och gick omkring i total förvåning över att jag helt plötsligt hade storlek 6 på stövlar. Jag som i vanliga fall har 8 eller 8,5. Och varför det var så viktigt med amerikanska storlekar vet jag inte.

Och en klänning hittade jag i storlek centilong.

Jag kan alltså lika gärna börja knarka ordentligt. För det är just sådana här drömmar jag inbillar mig att en knarkare har när dom inte har pengar till sitt heroin eller vad som nu är drogen för dagen.

Jag skall åtminstone ta en Ibumetin.

För fy satan vilken huvudvärk man får av sådana här drömmar.

Ja, jag börjar med Ibumetin så tar vi det därifrån...

Inga kommentarer: