måndag 14 april 2008

Up yours liksom...kära sambo ;o)

Efter att ha spenderat HELA dagen i telefon med mina I-landsproblem. Båtvarv, ett båtvarv till, försäkringsbolag, tidigare ägare av båten. Repeat fyra gånger. Från klockan en minut över åtta imorse till halvjävlafem satt jag med en telefonlur med ett burning ear och pratade, noterade och skribblade ner i min svarta livsviktiga bok vad jag måste göragöragöra.

Så bad jag sambon printa ett enda dokument på jobbet och ta med sig hem så jag kunde fylla i det. En haverirapport.

Jajjamänsan - det skulle han fixa.

Och sen ringde han när han var på väg hem, och då bad jag honom köpa snus eftersom mitt nikotinbehov var minst sagt trängande.

Jajjamänsan - det skulle han också fixa.

Och sen frågade jag honom hur faaan han egentligen skulle klara sig utan mig. Hade det varit han som varit tvungen att reda ut denna härvan hade han kommit till telefonsamtal nummer ett. Exploderat. Slängt på luren. Och sen betalat hela skiten själv alternativt sänkt båten.

Då fick jag ett "drygsött" svar: "Men det är ju därför jag har dig älskling - du är hjärnan - jag är redskapet".

Och vilket kanonredskap jag bor med. Om ni bara visste. När han kom hem tittade jag tindrande på honom med mina nikotinberoende blå ögon, och han sjönk ihop och sa "jag glömde snus".

Första fnysningen från min sida.

Sedan frågade jag om pappret. Då såg han om möjligt ännu spakare ut och sa "jag printade det - men glömde det på jobbet".

Vilket redskap! En rundsmörjning, service och lagning på det kanske?

Två saker skulle han utföra. Två av de enklaste sakerna i världen. Printa papper - ta med hem. Stanna vid kiosk - köpa snus.

Det är tur att han bor ihop med en "brain" i alla fall.

What a feckin' tool ;o)

Jag älskar dig ändå kära du - men ibland snurrar hjulet och hamstern är stendöd...

Inga kommentarer: