torsdag 10 april 2008

"Ny" framtand...

Igår:

Polis (som faktiskt kom och mötte mig vid båten), söt sådan. Totalt okunnig om båtar. Totalt! Han gick snällt med mig runt när jag pekade på all skit och sa om precis allt "Vad heter en sån på båtspråk?" innan han skrev ner det på sitt mystiska detektivblock. Jag hade någonstans hoppats på hela CSI teamet liksom. Helst Las Vegasdelen.

Försäkringsbolag (som också damp ner vid båten strax efter att polisen hade åkt), dock ej söt alls.
Gick runt i en timma, men jag behövde åtminstone inte tala om för honom vad saker och ting var för något.

Under tiden satt Lill-Loppan i bilen bredvid. Och när jag kommer ut i bilen är filten blodfläckig och hunden haltar.

Där hade jag definitivt behövt CSI-teamet. Hittade INGENTING som blödde på hunden. Inte en skråma, och hon löper inte. Konstaterade dock att hon har sträckt sig i ena bakbenet när hon har hoppat mellan filt och hatthylla (normalt beteende). Men jag har kollat ALLT från trampdynor till öron, näsborrar, hals, päls...inget blod.

Antingen har hon dödat ett mindre djur och ätit upp det, eller så är det heeelt oförklarligt?!

Hem, tjurade...och tjurade lite till.

Idag:

Tandläkaren - lagad framtand, rotat i rotfyllning. Hjärta, smärta och rädsla.

Ner till varvet med hela käften bedövad.

Det är faktiskt ganska intressant att man kan snäppa sig själv på nästippen en timma efteråt utan att känna att man har en näsa.

Gullade upp varvgubben i brygga under en och en halvtimma med bedövad käft, och fick honom att äta ur min hand. (Jo - jag är bra på sånt)
Så nu skall ha fixa den direkt, fast dom inte har tid, hade han kunnat hade han fixat den igår.

Sen till banken för att fixa ett par papper åt sambon. DÅ började bedövningen släppa och jag ville börja gråta.

Hem, försökte föra en konversation med sambon och återge vad som hänt under dagen. Men han var ju givetvis inte ett dugg intresserad av tandläkar-traumat, bara båten. Som sagt, jag ligger nog på tredje plats.

Och NU ORKAR JAG INTE MER.

Det enda som fick mig på gott humör var att jag läste att Blinda Trosing skall bli flygvärdinna. Det, är humor...humor på hög nivå.

Jag måste ta reda på vilket budget-budget-bolag som anställer henne för att få sola sig i hennes "glans" så att jag aldrig gynnar dom.

Un drar om hon pra tar li ka sär skriv et som hon skriv er...då kan det bli roligt.

Vin eller vatt en till mat en?

Tack!

Inga kommentarer: