onsdag 16 april 2008

Kokkärlshållare

Efter att ha ägnat dagen åt ett intensivt hat mot Skatteverket och därmed också fräst åt sambon när han ringde vid lunchtid (var dock noga med att påpeka att jag INTE var arg på honom utan bara behövde avreagera mig), så kom han hem med en påse till mig.

Stirrade misstänksamt på påsen och sen på honom. Tittade surmulet ner i påsen och det enda jag ser är en röra med tygjox och en lapp där det står "kokkärlshållare".

KOKKÄRLSHÅLLARE?

En dag i lågvattnets tecken. Sambon visste om det och kommer hem med en present bestående av kokkärlshållare.

Jag bara muttrade högt rätt ut i luften: Vad i helvete - kokkärlshållare?????

Han suckade, lyfte ur saken som var kokkärlshållare och gav mig påsen igen utan att säga något.

Och då såg jag! I påsen låg en fantastiskt fin ljusblå kjol, en lika fin ljusblå tröja och en ljusblå keps. Allt från favoritmärket.

Och allt satt som en smäck. Ilskan rann av mig och jag blev snäll. Och mannens "kjol-oskuld" är tagen. Inte nog med att han sällan eller aldrig vågar köpa kläder utan att fråga. Han konstaterade dessutom förvånat att det var första gången i hans snart 40-åriga liv som han hade köpt en kjol.

(Kokkärlshållare däremot verkar han vara en fena på att köpa)

1 kommentar:

smultronpaj sa...

vad är kokkärlshållare?