lördag 12 april 2008

Jag är en sunkapa

Lade mig prydligt på soffan igår och kollade på TV och mannen låg på andra soffan.

Vaknade nu. I en oprydlig hög. Med kläderna på. En benet på joggingbyxorna satt uppe vid knät. Huvan på hoodien låg under min dreglande mun. En förvirrad katt som inte är van vid att sova med matte, en ännu mer förvirrad hund som har haft ett helt hus att röra sig i istället för att vara instängd med oss i sovrummet.

Och en man som ligger och låter som att han börjar småvakna i soffan bredvid.

Och jag har ett sånt shoppingsug som bara jag kan vakna med. Det betyder att jag har drömt att jag har köpt massa fina saker, och då vaknar jag med vild och galen shoppingmani. Jag ser berg av skor framför mig, jag ser jackor som jag redan har spanat på men inte köpt.
Och jag vill bara ut ur huset och hysta VISA-kortet vilt omkring mig.

Det brukar (jag använder ordet med försiktighet) lugna sig efter ett par timmar. Men just nu befinner jag mig fortfarande i det maniska tillståndet.

Förbannade kvinnogen!

JAG VILL SHOPPA!

1 kommentar:

smultronpaj sa...

Men så tjusigt det var här då :)Snygg layout.