torsdag 6 mars 2008

Vad har vi på tapeten idag?

Jo, blå och vita ränder.

Ytterligare en dag i tapetens tecken. Jag är så sanslöst jävla bra att det inte finns på kartan.

Lilla rummet är nytapetserat - nu ska jag bara ta hand om spillet. Och jag har fått mitt BLÅ rum. Ljusblå tapeter med mörkblå och vita ränder (låter mysko - bild kommer när det är klart).

Men aldrigövermindödakropp att jag köper "sätta limmet på tapeten-tapeter" (eller vad det nu heter på fackspråk). Jag VET att jag dubbelkollade så att även dessa tapeter skulle vara "easy-up" som man limmar på väggen istället. Men när jag hämtade dom var det inte det längre.

Tack gode gud att min käre far förbarmade sig över mig så vi kunde teama på väggen. För att limma, kladda och dutta med tapetlim på tapeterna gör mig skogstokig.

Ett riktigt schysst team-work, ont i varenda kroppsdel. Och det är bara att konstatera två saker återigen.

Tapetlim luktar apa.
Det tar en miljon gånger så lång tid att tapetsera the old fashioned way som det gör med tapetlim på väggen. Och vi var TVÅ. Förra gången var jag ensam.

Men kära sambo, jag tänker nu flytta in i det rummet för att jag älskar det för att det är BLÅTT.

Ha det så trevligt i din ensamhet på övervåningen. Det fixar du ;o)

Och där klev jag ur rollen som modebloggerska och blev hantverkare istället.

Men jag försöker i alla fall.

Inga kommentarer: