fredag 7 mars 2008

Träningsvärk

Är man vältränad om man vaknar med århundradets träningsvärk i benen efter att ha TAPETSERAT?

I think not!

Kom knappt ur soffan med mina Zeb Macahan ben imorse.

Murphys lag drabbade mig igår efter inlägget om tapeteringen, och jag ville bara lägga mig ner och gråta.

När jag hade gjort klart allt så skulle jag dammsuga och torka golven från allt slipdamm och tapetklister. När jag puttar soffan från en plats till en annan råkar jag köra in den i väggen och den fortfarande blöta tapeten. Och gör en REPA, tio centimeter lång och kanske fem centimeter bred.

Då osade det svordomar och andra väl valda ord. Fram med limmet, försöka trycka tillbaka biten MITT på väggen, för just där och då fanns det inte en chans att jag orkade riva ner våden och sätta upp en ny.

Nästa steg är att tända mina aromakrus (jo - jag börjar vänja mig vid ordet), för att få bort lite tapetklisterlukt ur huset. Då välter jag fotogenflaskeljuset på soffbordet så det rinner fotogen lite varstans.

Då insåg jag att det var dags att lägga av, stänga ner, sätta sig...istället för att vara den effektiva person jag varit hela dagen hade jag förvandlats till ett massförstörelsevapen.

Idag skall jag gå igenom en miljon CD-skivor för att kolla vad som kan slängas. Allt medan jag funderar på kompromisser och att jag faktiskt saknar de dagliga samtalen.
Det är en bra idé, men att sluta med det från en dag till en annan känns...tomt?!

1 kommentar:

smultronpaj sa...

släng inget av misstag bara. Du kanske skulle ta lite semester?