måndag 3 mars 2008

Snodd från Atahari

Utan att tänka efter före...ska jag också ta en trip down memory lane...

Vad gjorde du för fem, tio, 15 och 20 år sedan?

Mars 2003, 33 år

Bodde där jag bor nu, jobbade på Stora Företaget som jag sa upp mig ifrån i somras. Två hundar, levde ihop med exet. Men ungefär runtikring den tiden började det knaka mellan oss, vi gick skilda vägar fast i samma hus.



Mars 1998, 28 år

Hade precis slutat på datafirman som jag gjorde en snabb men lysande karriär på ända tills en av delägarna lyckades köra ekonomin i botten så det blev likvidation. I samma veva "gjorde jag slut" med en av mina bästa kompisar, som jag fortfarande har noll kontakt med.


Mars 1993, 23 år

*får en tår i ögat*

Mars 1993 fick jag och dåvarande sambon hem älskade Penny som gick bort förra sommaren. Min första egna lilla hund hämtades i början av mars, gammal-rackan som blev hela 14,5 år men då inte var mer än ett yttepyttelitet trasselnystan som bet i allt. Hade precis fått ny lägenhet. Jobbade fortfarande kvar på mitt första "riktiga jobb", men jag var på väg därifrån till Stora Företaget.

Mars 1988, 18 år

Gick näst sista året på gymnasiet. Var tillsammans med skolans snyggaste kille som utan min vetskap samtidigt var ihop med hela Göteborg. Jag fick reda på det, han fick fläskläpp och blåtira. Tyckte att gymnasiet var sorgligt trist, och med egen lägenhet och extrajobb på innekrog i Göteborg var det mest party för hela slanten och lite till.



Inga kommentarer: