söndag 10 februari 2008

Töntigt - jag vet...

...men jag gillar verkligen texten till denna sång. Känns inte så pretto som andra sliskiga kärleksballader. Mer "på riktigt"

Aldrig ska jag sluta älska dig


Text och musik: Jonas Gardell

Sång: Helena Bergström


Jag vet att jag inte är nå´n skönhet eller så
Om du lämnar mig kan jag det väl förstå
För vad har jag att ge dig som ingen annan har
Jag är ingen särskild men´s du är underbar



Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är här för dig
Ge inte upp



Livet är en gåta

Du är gåtans svar
Allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
För också när jag tvivlar det känns som allt är slut
Jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut



Aldrig ska jag sluta....



När jag klantar mig

När jag sviker dig
När jag sabbar och förstör
Var kvar ändå

Tro för oss två
För du vet jag än gör

Ja, vad jag än gör.



Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är här för dig
Älska mig då



Aldrig ska jag sluta....




Älska mig då

Älska mig då

Älska mig då


Inga kommentarer: