söndag 10 februari 2008

Dagen efter kvällen före

SPA!

Enda "drawbacken" var att jag hade chansat och beställt två helkroppsmassager. Men, E vet inte om hon är gravid, och rekommenderades att inte ta helkroppsmassage.

Vi visste att det var något med gravid och massage, men inte riktigt vad. Trodde att det var kanske senare i eventuell graviditet, men det visade sig vara fram till vecka 12. Så hon fick ta nack och huvudmassage istället.

Behandling, bubbelpool. Två trötta och urlakade kärringar som försökte göra sig snygga i ultrarapid. Hunger i kombination med "efterbehandling-och-poolliggande" var inte ett pigghetspiller.

Åkte till en favoritrestaurant, åt massa god mat och drack cola hela kvällen. Japp, jag körde...och E drack inte av förklarliga skäl. Och det var kanonmysigt!

Vid halvtolv igår landade vi hos E, där hennes man och min hade varit barnvakter, druckit öl och löst världsproblem.

Och hemma igen vid ett. Alldeles lagom och inte en droppe alkohol.

Jag är helnöjd med gårdagen. Vissa andra saker är jag inte lika nöjd med. Eller glad. Men varken arg eller ledsen. För nu tror jag att jag förstår. Jag måste bara klura ut hur jag skall hantera det.

2 kommentarer:

Ataharis sa...

Inte för att jag vet vad den sista paragrafen rör sig om egentligen, men det är ungefär så jag känner också.

Måste livet gå ut på att hantera saker? Man blir lite trött mellan varven på att köra huvudet i väggen, liksom. ;)

Blue sa...

Man behöver inte ens veta vad det handlar om för att känna precis så. :o)

En manual för livet tack...kan någon smart jävel skriva en sådan så man slipper köra huvudet i väggen HELA tiden...