måndag 11 februari 2008

Till Listoplisto



E6'an - "soluppgång" - precis på väg hemifrån mot Strömstad. Visst är det vackert? Framför allt den där lilla detaljen att man verkligen ser solen bland alla mulenheter?
(Dessutom funderade jag på vad dom andra bilarna trodde när jag satt i bilen på morgonkvisten och tog kort ut genom rutan samtidigt som jag körde - men vi kvinnor har en grym simultankapacitet - ifall någon var olyckligt ovetande om detta fakta)


Pissväder och mulet ända tills det var en halvmil kvar till Strömstad, och detta var synen jag möttes av i stan. Då blir man glad igen...



...faktiskt så glad att man tar ett kort till. Och sitter och suktar efter sommar, båt och bad. Man skulle nästan kunna inbilla sig att detta kort är taget på sommaren. Men icke, rykande dagsfärskt. Och det enda som skvallrar om färskheten är att det inte är en enda norsk båt i farleden in mot Strömstad. Inte någon svensk heller. Ingen båt så långt ögat når. DÅ, är det inte sommar - men vackert så det sjunger i öronen i alla fall.



En mil från Strömstad på väg hem, återigen tillbaka på E6'an var det slut på det roliga igen. Så här såg det ut hela vägen hem, och gör fortfarande nu när jag har intagit horisontalläge med datorn i knät.

Att en liten ynka mil kan göra så mycket är ju skrattretande. Men jag fick i alla fall sol idag, till skillnad från alla andra stackars göteborgare som liksom mig bor i en grynig, grötig och regnig skitstad på vintern.

Vinter?! PAH! Vet inte när jag såg snö eller sol sist på vintern i den här stan. Borde myntas en ny årstid, enbart för Göteborg...och möjligen Borås.

Någon som har bra förslag på namn på vad man kan kalla en vinter utan snö, grådaskigt och MÖRKT.

*nynnar på "regntunga skyar...*

Kom igen till sommaren igen - då kan vi snacka...då ÄR västkusten bästkusten. Men nu är det banne mig ett enda stort dåligt skämt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi. jag ska plåga dig med ännu fler norrländska soluppgångar framöver, lita på det ;-)

Blue sa...

*muttrar*

Det tror jag alldeles säkert det. Jag får väl försöka ge igen med västkustbilder ;o)