tisdag 12 februari 2008

The Kök Update (på syrrans begäran)


Före: Notera gärna att vi inte ägde ett köksbord. Köket var inte en plats för annat än matlagning.


Före: Missa absolut inte den otroligt snygga träskivan ovanför diskbänken a´la 80-tal. Stänkskydd? I think not...
Påsarna undrar ni? Bor man med en källsorteringsfanatiker så har man olika påsar med olika innehåll. Jag ber om ursäkt - vi lagade inte bara mat i köket - vi förvarade även påsar med olika innehåll i det.
Tapeten får tala för sig själv - brrr...


Före: Gardinerna som inte blivit bytta på tio år (jo - jag har redan erkänt att jag inte har den där kvinnliga touchen som byter gardiner efter årstid), men dom passade ju i alla fall ihop med de vidriga tapeterna.


Efter: Nya tapeter - valda med panikångest, nyklösta av kattfan (han är fortfarande inte mammas pojk - han har gjort det stora sveket nu...men mer om det senare). Bortse från bubblorna, det är icke intapetserad katt, dom försvinner mer och mer.
Och, nytt bord med stolar...dessutom - MITT utvalda aromakrus (ju mer jag säger/skriver ordet dessto lättare går det).


Efter: KAKEL! Ful skiva BORTA. Ny hemort...på soptippen.


Efter: Jag säger bara KAKEL...igen...ingen kräkblommig tapet ens över den delen av bänken!


Efter: Gardiner - samma nya hemort som träskivan - soptippen.

Kommer att komma upp nya, enfärgade beige gardiner som passar med tapet, kakel och bänkskivor. Lysrörshistorian i taket är ett minne blott.
Nu skall vi bara inhandla ny taklampa och gardinstång så är det komplett.

Martin Timell - släng dig i väggen :o)

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

tjusigt!

Ataharis sa...

Skitsnyggt ju! Ja, efter alltså. ;)