torsdag 28 februari 2008

Tandläkare

Tillbaka från tandläkaren. Plånboken kommer bli tom det kan vi konstatera. Vi skall börja med en härlig rotfyllning på måndag!

Men, en riktigt bra tandläkare. Satte upp mål, små mål men med täta besök. Och som bonus får jag en tandblekning när allt är klart.

Det var som jag trodde, jag hade mer än man kunde tro. Inte ens jag trodde att det var så mycket. Men det är mitt tandagnisslande som är roten till det onda. Jag har gnisslat bort delar av mina tänder som jag inte ens visste om. Så bettskena definitivt.

Nu är det fokus på tandläkare, läkare och Flash.

Läkarbesöken i första hand.

Jag får inse att jag inte kan göra ALLT samtidigt även fast det låter som att man har hur mycket tid som helst när man är arbetslös. Det har man inte.

Men det innebär inte att jag kommer ligga på divanen och äta (sockerfria) praliner och inte göra något. Det handlar helt enkelt om prioriteringar. Och jag vet vad jag prioriterar.

Enkelt - men svårt.

En sak i sänder.

4 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Bra gjort, bruden!! :)

Anonym sa...

Fy vad egoistiskt av dig att gå till tandläkaren alltså, nu ringer pappa och tjatar stup i kvarten på att jag måste gå också...hmpf.
-lilla syster yster-

Blue sa...

Hahaha...

Du kan ju påminna pappa om att du leder med ett tandläkarbeök över mig nästa gång han tjatar. Du gick faktiskt och lagade din framtand före jag gick till tandläkare...

Skriv honom det på näsan minsann...

Men det är näääästan så att jag ångrar att jag gick dit, VET DU hur mkt ångest jag har inför ROTFYLLNING på måndag????

Puss på dig syster...

smultronpaj sa...

Blä för tandläkaren. Måste dit själv snart... hua