tisdag 5 februari 2008

Förståelse och självinsikt - en oslagbar kombination när det funkar

Han förstår mig, jag förstår honom.

Nu återstår bara hur vi skall få till den ultimata lösningen så alla blir glada.

Jag tänker i alla fall börja med mitt kall imorgon. Min lille hantverkare kommer, och så vitt jag förstod det så kommer han att kakla imorgon.

Vilket medför takmålning, väggmålning (en mural kanske?) och tapetsering för min del. Sedan gardinerier.

Måhända snickrar jag ihop en snygg kornish till gardinerna när jag har sytt klart (mannen lämnade symaskinen på reparation igår - det finns ingen hejd på möjligheterna).

Om det nu inte hade varit för att jag tycker att kornisher är förbannat fula och passar i Antikrundan.

Kommer att uppdatera med foto före, under tiden och efter. Efter "efter" kan ni troligen slå på TV'n och se mig som sidekick till Martin Timell.

Inga kommentarer: