tisdag 29 januari 2008

VA?

Jag har för första gången gått in på bloggtoppen.se, efter att även för första gången ha surfat helt urskiljningslöst mellan bloggar på Stureplan.

Och vad ser jag, som etta ligger Tjuvlyssnat (helt okay, skitrolig sajt - men jag trodde inte att den räknades som blogg?).

Som tvåa och trea ligger två just könsmogna blonda stockholmsvåp. 16 år. Som berättar om sin syn på världen och visar bilder på sig själva. För att dom tycker att dom är skitsnygga. Inte som jag som ser "gammal ut bakom".

16 år och världsvana?

Hur i HELL har dom hamnat på bloggtoppen överhuvudtaget. Vad är bloggtoppen? Och varför ligger inte Magnus Uggla eller någon rolig blogg etta?

Små fjortisar som skriver om mode, kläder och sina liv. Med påföljden att kommentarsfälten flödar av skit.

Vem orkar läsa - och vem orkar kommentera deras bloggar? Jag gjorde det nu (läste alltså - kommenterade inte), i ren chock över att ha upptäckt bloggtoppen.

Gud vad jag är glad att jag har mina favoritbloggar som JAG läser, där det finns substans, humor och LIV i inläggen.

*mental note to self*
Surfa aldrig runt på bloggar - Titta aldrig mer på bloggtoppen - Håll dig till de du har!

1 kommentar:

Lilla Jag sa...

Svaret på din fundering är mycket enkel! Klubben för inbördes beundran sitter säkert och röstar flera gånger på deras bloggar, dagligen ;).