måndag 28 januari 2008

Lycka

Lycka är när man för en gång skull sover med sovrumsdörren öppen (katterna sover inte i sovrummet - den platsen är paxad av lill-jycken men hon har inte sovit hemma inatt), och vaknar när klockan ringer av att Malte hoppar upp i sängen, lägger sig vid huvudet och stryker sin näsa, morrhår och ansikte i HELA mitt ansikte i en timma innan jag bestämde mig för att gå upp.

Inte riktigt lika lyckligt när han gör det samtidigt som man försöker skriva något på tangentbordet.

Den katten älskar sin "mamma". Och han älskar Lilljycken (av någon outgrundlig anledning).
Nu skall vi bara få honom att älska pappa lika mycket och inte vara så rädd för främlingar.


Mammas pojk.

(Ligger just nu i knät och spinner så det dånar - men kliver åtminstone inte omkring - vad har hänt med mig - jag är hundmänniska, inte kattmänniska. Nåja - jag är djurälskare)

PS: Och för att klargöra namnen på kattkräken. Båda är hanar, men Snippan var en tjej ända tills hon/han/den blev åtta veckor och fick sina stenar. Därav det kvinnliga namnet och därav att han kallas hon hela tiden. Fast lite okay är det, båda är ju "den" efter kastrering :o)

Inga kommentarer: