torsdag 31 januari 2008

Saker som gör mig arg!

Det finns mycket som gör mig arg, men detta är en av de värsta.

Igår på djursjukhuset när vi satt och väntade så var en annan kille inne i väntrummet. Troligen lite pundig. Han pratade i mobiltelefon och det var omöjligt att inte höra konversationen, som gick ut på att hunden var intagen, behövde operation, men killen (i min ålder) hade bara 420 spänn så han tyckte att det var bättre med avlivning för det var billigare och han var pank.

Sen skulle han ringa efter taxi för att åka därifrån.

Sånt gör mig fullkomligt jävla skogstokig.

Att skaffa djur är för mig att välja att ta på sig ett ansvar likställt med att skaffa barn. DU väljer att skaffa djuret, då skall DU också se till att djuret mår bra och får ett bra liv. Inte något slit och släng som är roligt att ha medan det inte kostar en förmögenhet eller är jobbigt.

Hade jag inte varit fokuserad på Lill-Loppan i det läget hade jag troligen gått bort till honom och frågade vad som felades i skallen på honom.

Om man har barn och dom kommer och vill ha en Canadian Goose jacka, eller ett par svindyra dojjor, kan man lämna dom för avlivning då. Eller när trettonåringen kommer hem aspackad första gången efter att ha varit hormonobstinat ett par år, lämnar man bort dom då?

Jävla idioter säger jag bara - om typer som han jag råkade på igår.

Avlivning av djur pga pengabrist är ICKE ett alternativ. Och jag vill avliva dom som säger motsatsen.

Jag vet inte hur mycket pengar jag har lagt under under mina 15 år med egen/egna hundar. Men jag vet en sak, det var värt varenda jävla krona för att hundarna skall må bra och inte lida.

Men, jag skulle däremot heller aldrig låta mina djur lida för att JAG vill ha kvar dom av egoistiska skäl.

Vi "normala" djurägare är humanare mot våra djur än våra människogamlingar som kan ligga med livsuppehållande åtgärder i åratal.

*arg*

Inga kommentarer: