onsdag 23 januari 2008

Posten kom idag...

...och det var faktiskt de eländiga rånarnas fel att den inte kom igår. Ingen i den här delen av Göteborg verkade ha fått sin post.

Nu har jag fått två av mina fyra beställda paket. Bliss Gloves och Socks från Strawberrynet som tar bort självsprickor och slitigheter på fötterna, och handskar som gör händerna lena som sammet. Det funkar nästan löjligt bra och är defintivt vardagslyx.

Och sen har jag även fått den omtalade Boots-krämen No 7. Som det har stått spaltmeter om i tidningarna. Boots liksom. Billigt. Som när den släpptes sålde slut på nolltid. Har precis smort in mig första gången och ansiktet känns mjukt.

Funkar denna kommer jag nästan att dö av lycka. Eftersom jag har Rosacea och kan välja mellan att se normal ut men gå på antibiotika året runt, eller att använda en receptbelagd salva som gör att de röda prickarna försvinner och slutar klia men att ansiktet trillar av i små flagor istället känns det som att jag är beredd att prova vad som helst, och det gör jag också.

Jag har provat allt från Dr Brandt á 1000 kronor burken (utlovad effekt noll), till Apotekets egna produkter (kunde lika gärna smort in mig med hårvax i ansiktet), till Döda Havssalt kräm. Listan kan göras ändlös, och när det gäller detta är jag beredd att lägga hur mycket pengar som helst på något som tar bort kliandet i ansiktet.

Jo - jag vet att det är stressrelaterat. Och att det på mig försvinner på sommaren när jag är ute. Och att det blir värre i kontorsmiljö med luftkonditionering.

Men om en sketen Bootsprodukt för i detta fallet, ynka 200 kronor hjälper mig, ja då köper jag fanimig hela Boots!

MEN, däremot har mina jeans från ett ställe på eBay, och mina doftoljor från ett annat ställe på eBay inte kommit.

Och jag ger mig fan på att rånarna som följde efter posttåget plockade ut just eBaypaket - med mitt namn på.

Och ifall jag skriver mer otydligt än vanligt i framtiden beror det på att jag sitter med mina handskar med händer lena som sammet.

Inga kommentarer: