torsdag 24 januari 2008

För övrigt (Rated R - för känsliga ögon och öron)

Så hade vi parmiddag i lördags. Där jag ondgjorde mig över att sambon hade glömt min födelsedag förra året, och att han med all säkerhet skulle strunta i den i år igen för att han är tanklös (allt det där som jag ångrar nu med facit i hand), och att han DESSUTOM inte hade tänkt att göra något skojigt med mig till helgen utan istället tackat ja till en pubrunda med grabbarna.

Till slut orkade männen inte höra "gnället" (= kvinnlig sanning) längre och skulle vara manliga och gå ut i sambons bil för att kolla nya bilstereon.

Idag när mannen i paret ringde för att gratta fick jag reda på att även han vetat om hemlighetsmakeriet eftersom dom i själva verket varit lite åt det kvinnliga hållet och gått ut i bilen för att sambon skulle visa ringen som han hade gömt där.

Följande konversation (del av den)utspelade sig då i telefon:
P = mannen
J = jag (logiskt va?)

P: - Jaha, har du bett sambon om ursäkt nu när du har sagt så elaka saker?

J: - Näe, jag trodde ju att han förtjänade det med tanke på förra året.

P: - Jag tycker i alla fall att du borde be om ursäkt, särskilt om du dessutom sa elaka saker till honom inatt när han sov. Med tanke på vilken fin present du fick.

J: - Återigen nej. Men jag blev jävligt glad och rörd imorse när jag insåg att jag hade blivit totallurad och erbjöd honom en avsugning innan jobbet.

P: - Det var den dyraste jävla avsugning jag någonsin hört talas om - du är banne mig inte billig i drift.

(Det blev dock ingen avsugning - han var sen till jobbet)

;o)

Inga kommentarer: