torsdag 20 december 2007

Män och Julklappar

Vad är det med (de flesta) män och julklappar/födelsedagspresenter?

Vad är det som gör inköpandet till en pina?

Sambon sa för någon vecka sen "fy fan - nu är det den där tiden på året igen, du fyller ju dessutom år i januari".

Jag VET att han inte har köpt något till mig - ännu. Men jag konstaterade nyss, väldigt klarsynt och vuxet, att jag vill faktiskt inte ha något hetsinköpt, sistaminuten som skall ges bara för givandets skull. Det är helt ointressant. Så kära sambo - om du mot förmodan fortfarande läser min blogg.

JAG VILL INTE HA NÅGOT!

Själva grejen är ju glädjen med att ge, oavsett om det kostar 100 kronor eller 10.000 kronor. Jag är glad över att ge, och så fan heller att jag vill ha något som varken är genomtänkt eller som han inte tycker är roligt att ge bort.

Näe, då kan det faktiskt kvitta...

Inga kommentarer: