onsdag 27 juni 2007

Manipulera - Dupera

Idag var delägarna på Nya Företaget från Belgien uppe på akutbesök för att styra om saker och ting som inte fungerar.

Har ju precis bytt jobb, startat upp en filial för ett belgiskt företag i Sverige. Tre personer var vi från början, varav nummer ett hamnade som "chef" i papprena för att det måste vara så hos Bolagsverket.

Första veckan fick person nummer två sparken för att vi (jag) inte trivdes med henne. Nästa steg var att med kvinnlig list få de arbetsuppgifter jag vill ha utan att Pappers-Chefen skall förstå att det är utmanövrering på agendan. Det fungerade visade det sig idag. Delägarna gav mig precis de uppgifter jag vill ha, och gav de tråkiga uppgifterna till Pappers-Chefen, och jag är direkt underställd belgarna. Så, han är numera tillbaka på ruta ett och jag gör vad jag vill, anställer, projekt, säljare, utvecklare osv osv.

Och dessutom skulle delägare ett och två upplysa Pappers-Chefen att han aldrig mer får använda argumentet att han är chef idag. Undrar hur glad han kommer vara imorgon.

En nyanställd är på gång, som jag har anställt, och som går genom eld och vatten för mig (hade ingen aning om att jag var en "jobb-idol" för någon).

Så nu jävlar är det nya bud i Mellerud - här skall skapas företagshistoria :o)

Jag är en extremt omtänksam person, men när det gäller jobb finns inga personliga känslor inblandade. Jag är kvinna i en mansdominerad branch - då får man slåss med de medel man har, dvs listighet.

Gör det mig till en hemsk person. I think not!

För övrigt; modemet kom ifrån Bolaget, telefonerna fungerar och så även bredbandet. Ibland förvånas man.
Men det tog ju å andra sidan bara sisådär 50 telefonsamtal med tysk pausmusik innan det blev ordning på torpet.

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

kör hårt bara. Inga silkesvantar här inte..

Lilla Jag sa...

Heja! Fler kvinnor behöver visa armbågarna lite oftare!