onsdag 6 juni 2007

Håll tummarna

Gammel-jycken har haft tidernas längsta löpperiod. Gick över för tre veckor sen men igår började hon blöda igen. Att vara 14,5 år och ha livmodern kvar är en bedrift, men jag tror inte att en hund i den åldern klarar att hämta sig från eventuell operation.
Skall till veterinären på torsdag för att kolla vad det kan vara, och jag är riktigt jävla nervös. Älskade jyckar!
Fast jag vet att dom inte lever för alltid går det inte att förlika sig med tanken på att något kan hända.

På plussidan (som jag anstränger mig för att fokusera på, även om det är tufft), är att hon inte har ett enda annat symptom på livmoderproblem mer en extrablödningar. Hon dricker som vanligt, äter som vanligt och är precis som vanligt i personligheten.

Och nu snackar vi om den av jyckarna som lägger tassen över pannan och suckar högljutt över nära döden upplevelser om hon skulle få nageltrång.

Det MÅSTE vara ett bra tecken!

Inga kommentarer: