onsdag 30 maj 2007

Oh denna pausmusik...

Tog mig just i kragen efter en burk Valium och ringde Bolaget, sitter med pausmusik i örat as I write. Hör och häpna, Vivaldis Fyra årstider!

Undrar vad yxskaftsvaret blir denna gången?

PAUS igen...hon gick just och pratade med sina chefer (denna personen var för övrigt hittills den vettigaste jag har fått i örat - hon hade KOLL på vad jag pratade om och vilka nummer det handlade om *svimmar medan jag lyssnar på lugnande klassisk musik istället för tysk marchmusik*

Ladihdah...intressant att blogga "real time" ;o)

Åhå...20 minuter till med Bolaget. Men med en förklaring som åtminstone gick att FÖRSTÅ. Hon hade järnkoll, lovade att kolla med Instansen/Inkompetensen som går hem klockan fem imorgon och faktiskt ringa mig istället för att jag måste ringa tillbaka. Men en lösning imorgon utlovades på ett eller annat sätt för att några andra puckon inte har fattat.

Herregud vad jag längtar efter att det skall funka så jag kan ringa om KRÄVA en "legitimation" som ett annat av rikspuckona sa häromdagen.

2 kommentarer:

Lollias sa...

Värsta tortyrredskapen:
1) Hysterisk pausmusik, något för hög volym och distat.
2) En telefonist som inte förstår vad man säger. Och dessutom upprepar det man nyss sagt, fast som om det vore helt nytt.
3) Telefonköer öht
4) "Jag ringer upp dig på en stund" som visar sig vara en vecka senare.

Och så vet du väl hur man säger? "När man talar om trollen står de i farstun!" :-)

Blue sa...

Considering myself tortured :o)

Under två månader dessutom. Undrar när det är slut på alla ovanstående punkter? :o)