måndag 16 april 2007

Barnuppfostran?

Fick just ett meddelande från en väninna vars 8-åring har börjat upptäcka internet.

Intet ont anande satte hon sig vid datorn igår för att kolla sin bank, och får upp att sista besökta sidan var www.knula.sex.se. Hade det inte varit för stavfelet hade mannen varit högeligen misstänkt, men nu blev det sonen som fick skulden. Väninna G visste inte riktigt hur hon skulle hantera situationen, eftersom det bara bubblade av skratt i henne, men hon hade satt sig ner med sonen, förklarat att man inte skall bry sig om vad äldre barn i skolan säger, och att om man går in på internet och skriver sådana ord så kommer polisen och tar mamma och pappa och sätter dom i fängelse.

Den förkrossade sonen gråter och lovar mamma att aldrig mer skriva sådana ord, och bönfaller henne att inte berätta något för pappa. Mamma säger att det är så allvarligt att hon måste säga det till pappa, men att de aldrig mer skall prata om det om sonen lovar att aldrig göra om det.

Mamman berättar för pappan på kvällen, och båda ligger i en liten hög och skrattar.

Nu vet jag i alla fall hur barnuppfostran funkar eftersom jag inte är så bra på hunduppfostran. Det var SÅ föräldrarna gjorde när man hade gjort något dumt, de talade mig tillrätta, skrämde mig och sen skrattade dom bakom min rygg!

PS: Sidan leder ingenvart, men det behöver jag kanske inte påpeka? :)

1 kommentar:

smultronpaj sa...

ha ha. Är det så man ska göra. Bra att veta om sisådär 3 år när grabben blir 8.