torsdag 15 mars 2007

2007 - Here I come!

Jo men tjenare vad det händer saker!

Har nu även lyckats gå och få ett nytt jobb. Jag fick ju aldrig den stora befordran som var utlovad, vilket gjorde mig totalt omotiverad och hysteriskt less på jobbet och alla mina arbetskamrater, av 200 personer kommer jag att sakna TVÅ. Jag bestämde mig redan vid fusionen att jag inte skulle lära mig några nya namn och det har jag nästan hållt fast vid, jag tror att jag - mot min vilja - har lärt mig 10 nya namn av 150. Och varje dag i matsalen är det som ett Kinderägg, nya ansikten överallt, fast jag troligen har sett dom varje dag i ett halvår. Hårddisken däruppe är full, och kommer icke att omformateras förrän jag lämnar in passerkortet och svassar ut genom porten med enormt schyssta höftvickningar.

Jobbet ja, samma branch, fast för ett belgiskt företag som öppnar filial i Götet. Vi blir tre personer som skall starta upp filialen med belgiska pengar. Att få vara med från scratch är både skitroligt och lite skrämmande. Har man suttit på Stora Koncernen, med Kollektivavtal och Fackklubb och Byråkrati (gemener används här med vilje), till att bli anställd av belgare som inte vet vad K-O-L-L-E-K-T-I-V-A-V-T-A-L betyder, och vem fasen vet vad det heter på engelska?

Planen är i alla fall att göra mig oumbärlig, rycka mattan under fötterna på dom och tjäna en massa pengar åt det nya företaget och att ha roligt igen. Att inte behöva gå via 43 instanser för att få igenom ett litet yttepytte beslut känns - ganska fantastiskt. Så, nu har jag ytterligare en sak att lägga till min ToDo-Lista...jag måste ju faktiskt säga upp mig. Innan dess måste jag nog gå en snabbkurs i livräddning, och kanske eventuellt köpa en defibrillator så jag kan återuppliva chefen efter att ha delgett de goda nyheterna.

Så, 2007:

Ny kärlek
Nytt jobb
Flytt
Renovering

Här står livet still i tio år och sen händer allt på ett par månader - what the heck is up with that?

5 kommentarer:

smultronpaj sa...

Nämen, lycka till då. Förresten har du en utmaning på min blogg.

Lilla Jag sa...

Rensa systemen! Bara nyttigt!

Och nä, nä, nä- nu försöker Smultronpaj sno dig...Jag utmanade faktiskt dig fööööörst! ;)

smultronpaj sa...

Cecilia; då får man faktiskt gå in och berätta det på bloggen också. Det gjorde inte du så jag tog din plats. Pilutta dig.

Blue sa...

Seså seså - inte bråka. Jag plockar upp den kastade handsken från er båda. Okay? ;o)

Pilutta? *fnissar* Hade nästan glömt av Madicken...

Näe, nu ska jag kolla på utmaningarna :o)

Lilla Jag sa...

Hårfint argument Smultronpaj, jag var först så det så!

Pilutta för dig va!