tisdag 6 februari 2007

Fy faen...

Ibland blir man bara så tokless, och inte hjälper det att gnälla heller, det är bara att vänta...och vänta...och vänta...på att tiden skall gå så att saker löser sig, ex flyttar och papper skrivs under. Men vad det hade varit skönt att vara KLAR!

Nu har exet äääääntligen köpt en lägenhet, skrivit på kontraktet på den och gjort upp med banken. Det enda som skall göras mellan oss är att skriva överlåtelse, någon slags bodelning och ett köpekontrakt på min del av huset - men vad händer då? Jo serrö, då ringer någon snubbe från bostadsrättsföreningen och vill ha ett möte med mig för att kolla så att jag verkligen KLARAR att bo kvar själv rent ekonomiskt innan dom skriver under överlåtelsen!!!!

Ja, jag vet att det är ett attraktivt område och att dom troligen har 18 kompisar var som letar hus där, men detta är ju mina grannar? Det hade ju varit en sak om det hade varit HSB centralt som hade begärt in papper (och det har dom gjort för att kunna göra överlåtelsehandlingar), men att jag ska behöva sitta med mina grannar känns ju bara...jävligt förnedrande. Jaha, goddag goddag...hur mycket tjänar fröken per månad då? Och sen ska man träffa dom på väg till bilen på morgonen och veta att dom har mina lånepapper, inkomstuppgifter osv osv...jag har bott där i tio år, har redan besittningsrätt på halva lägenheten och då kommer detta???!!!

Jag är så irriterad över det att jag mår illa - fysiskt!

Tiiiid...om vi i alla fall börjar med att den här eftermiddagen/kvällen är över - tack!

PS: Det var någon som sa att man har sina "taking shit" perioder i livet, tycker det var ett bra uttryck. Är det där jag är nu?

Inga kommentarer: