tisdag 23 januari 2007

Får man inte va' gla'...


...på sin födelsedaaaaaa', när får man då vara glaaaaaaa'?????


Min alldeles egna födelsedagssång...sjunges med styrka och baryton varje år.


Sitter hemma, efter att ha varit på Ögonakuten igår, med ett öga som ser ut som Mike Tysons efter ett par ronder utan knock-out. Dom vet inte vad det är, förutom att hela insidan av övre ögonlock och undre är fullt av små blåsor och jag ser inte ett smack, har en huvudvärk som gör att jag inte kan röra mig (är just nu fullsketen med ögondroppar och smärtstillande), och jag SKALL åka till London på torsdag!!!!


För övrigt tyckte den apsnygga läkaren att det gick bra att skoja med mig igår när jag var där, kanske för att jag inbjöd till det genom att fråga om han inte kunde passa på att plocka ut ögat när jag ändå var på ett lasarett så jag kunde få klia på det onda, och sedan när jag frågade om hur jag skulle göra med resan om det inte blev bättre flinade han och sa:

- Det är väl ändå inte så roligt att åka när man är så ful?


Ja, jag vet att jag ser ut som fan, och jag skrattade åt honom. Men efter att ha vidarebefordrat kommentaren till alla mina kompisar så att även de fick ett gott skratt på min bekostnad vet jag inte hur roligt det är längre. I alla fall inte på min födelsedag!


Och ingen sång på sängen, eller frukost eller något annat sådant som man aldrig blir för stor för, jag tror jag ska kura ihop mig med min kompress över ögat igen och fortsätta sjunga på min sång.


"Fåååår man inte vaaaa' glaaaa', på sin födelsedaaaa'....när får man då vara glaaaaa'"


// Blue 4 år

1 kommentar:

Lilla Jag sa...

*sjunger*

Hurraaaaaaaaaaa, hurraaaaaaaaaa, hurraaaaaaaaaa för bruden Blueeee idaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

Krya på dig!!

Kram :)