söndag 24 december 2006

JULAFTON!


Och endast jag och tomten är vaken...

Allt är rimmat, klart och klappat. Ligger i påsar och jag än numera officiellt sex år gammal igen, vadärdetmedmigochjulaftnar?

Jag bara fullkomligt älskar att ge julklappar, framför allt om jag vet att jag har köpt något bra, hatar att köpa för köpandets skull, och det är något speciellt när allt är inslaget och färdigrimmat.

Däremot är jag lite lite rädd för att få julklappar, och det är där sexåringen träder in, förutom att sexåringen inte behöver hålla god min och säga att det broderade duken från Tant Asta är jättefin och kommer passa fantastiskt bra på soffbordet - och bytesrätt existerar inte.

Däremot tänker jag banne mig göra detta till tidernas jul (down girl down - du kommer bli besviken), har jag och min lillasyster bestämt tillsammans. Detta är sista julen som jag och min syster fortfarande är kids, eftersom hon har mage att gå och bli gravid, så nästa jul är jag moster - och fokus kommer varken ligga på mig eller min syster.

Nu ska jag bara sitta här och beundra alla mina fina julklappar, fixa Ris a'la Malta, och tina löjrommen och invänta tomten.

Barnsligt - Gud ja...men det står jag för =)

God Jul igen!

// Blue - 6 år

Inga kommentarer: