torsdag 14 december 2006

Bumerang!


Vad är viktigast i ett förhållande?

Så här i efterhand är det hyfsat lätt att lista:

1. Humor
2. Tillit
3. Kommunikation
4. Sex

Jaha, sex på fjärde plats.

Vardag och slentrian trillar alltid in i skallen på en, oavsett hur passionerat ett förhållande är och hur attraherad man är av varandra från början, finns då inte de tre översta kan man lika gärna säga tack och godnatt direkt.

Efter att ha levt ihop med exet är jag så evinnerligt trött på att inte ha något gemensamt med en partner, och vi hade inget gemensamt av de tre översta punkterna, den fjärde tänker jag inte ens gå in på efter tolv år tillsammans.

Nu jävlar ska jag skratta, kommunicera och sluta med lögner för att slippa tjat och gnat. Korten på bordet, och ett UMGÄNGE. Jag vet att det finns och existerar sådana par, det har jag faktiskt sett på film =)

Det är bara att hoppas att eventuella bumeranger håller sig jävligt långt borta, or else...

Inga kommentarer: