måndag 23 oktober 2006

Uppdatering...

Singel och 36 år, hur gör man...?

Återigen, sorry Cecilia för min frånvaro, men denna gången har jag ett hyfsat giltligt skäl. Nyseparerad efter 12 år, scary men skönt som fan.

Har inte varit bra på många år, men tror väl att det kulminerade under semestern när jag insåg att jag ALDRIG skulle lyckas få sambon att vilja samma saker som jag, jag har vuxen-damp och han sitter gladeligen på arslet i mååååånader i sträck och trivs som fisken i vattnet, så det var lika bra att ta tjuren vid hornen. Men oj vilka horn, för det första insåg jag vilken fegis jag är, vanans makt är stor samt att man alltid hoppas på att man skall slippa vara den som säger de slutgiltliga orden "det är slut" och dessutom är det jävligt läskigt.

Så, numera bor jag hos fadern igen, i mitt flickrum med jordgubbslakan och har mina viktigaste kläder och dator med mig. Fördelen med pappas hus är att det är gigantiskt och att de sällan är hemma, samt att de är lika opedantiska som jag så det behöver aldrig bli strid om att det ligger skitna strumpor på golvet, nackdelen är väl att det INTE är roligt att inte ha alla sina saker omkring sig och att man bor i en kappsäck! Hundarna ska vi bara inte prata om, vårdnadstvisten pågår fortfarande, men sambon sitter som klister i huset så dom bor kvar där dom bor tills jag har ledsnat.

Utöver det har jag dampat på som vanligt, dock inte skandaler i världsklass. Det är officiellt höst och sorry, men den som säger antingen a) hösten är så vacker för att löven skiftar färg, eller b)det är så mysigt på hösten för att man kan tända stearinljus.

A) Löven har samma färg som rutten trattkantarell och B) Stearinljus funkar på sommaren också, enda skillnaden är att det inte är snorkallt ute och att det knappt hinner blir ljust innan det blir mörkt igen. Och ja, jag inser att det finns folk som gillar hösten, det är okay...men påminn mig bara inte om det =)

Det ENDA bra med hösten är att jag har mer kvalitetstid med min dator...

På återhörande...

=)

Inga kommentarer: