torsdag 3 augusti 2006

Sedärja...


Teknikens under!
Man upphör aldrig att förvånas över att saker faktiskt funkar, och nu snackar vi dessutom SJ. De senaste ggr jag har åkt tåg har det varit förseningar, elstopp, och annat elände, men som jag alldeles nyss har lärt mig, "ropa för helvete aldrig hej förrän du har tagit dig över bäcken", tåget har ju faktiskt nyss lämnat stationen. Men internet funkar iaf *jublar*!

Blir det förseningar kan jag ju åtminstone roa mig med att surfa tills batterierna tar slut.

En grannuppdatering följer nu, har konstaterat att tanten är crazy på riktigt.

Berättade ju för en tid sedan att min närmsta granne åkte OLA till akuten en morgon och det tog ett tag innan dom kom på vad det var, det visade sig iaf till slut att det var lungemfysem. Strikta order om att sluta röka och dessutom motionera, så jag föreslog att vi skulle börja gå powerwalks ihop, jag menar, vem behöver inte röra på dököttet...lungemfysem eller inte?

Till saken hör att Tant Tokig är kompis med Schyssta Grannen, men nu har ju hon sett att vi har varit ute och gått varje morgon, och dessutom senare dragit ner på stranden ihop. Så, igår när vi gick på vår promenad råkade vi möta Tant Tokig och hon sprang som en skållad gris för att slippa hälsa. Inget att fundera på, hon ville väl undvika mig till varje pris.

Senare på eftermiddagen kommer Schyssta Grannen in och är vansinnig, hon har precis varit inne hos Tant Tokig för att lämna tillbaka något hon har lånat, och kärringen är pissesur på henne också???? Snörpte på munnen, svarade knappt på tilltal så Schyssta Grannen frågade om hon var sur, och isåfall fanns liksom ingen anledning för att hon tänker inte välja sida, och då erkänner inte ens Tant Tokig att hon är sur och bara avfärdar henne med att hon ska skura mässing eller putsa porslin eller något annat märkvärdigt.

Jag ser verkligen fram emot en sensommar och höst i området, kanske Karin Mannheimer kan få lite uppslag till en ny TV-serie, Svenska Hjärtan släng dig i väggen liksom =)

Tack SJ!

Inga kommentarer: