tisdag 8 augusti 2006

ANXT! Igen...


Ligger med datorn i knät, EM på TV i bakgrunden och filurar på vem fan som kom på "sporten" gång? Helt onaturligt och de ser allihop ut som att de kommer att behöva ett par nya höftleder innan de fyller 40. Oh well, så länge jag slipper gånga så är jag nöjd, men en del sporter fascinerar mig, kanske inte såååå många sommarsporter men vinter?

Bob (eller vad det nu heter): Iklädda gladpack åker man ner för ett gigantiskt avloppsrör fyllt med is, antingen ensam, tvåsam eller ensam med ansiktet neråt för de med större dödslängtan.

Puckelpist: Jag säger bara KNÄSKADOR!

Skidskytte: Vem kom på den briljanta idén att åka skidor samtidigt som man skall stanna lite då och då för att skjuta diverse föremål och skaffa sig ett par straffrundor ifall man inte tycker att man har åkt tillräckligt långt med bössan på ryggen redan innan.

Curling: Sandpapper under ena dojan, den andra glashal och en sopkvast i handen. Need I say more?
Har dessutom provat och åsamkat mig själv svår skada, det var inte så lätt som det såg ut.

Listan kan göras oändligt lång, men jag orkar inte. Jag ska sitta här under korkeken, fundera på att jag fick ytterligare en semesterdag med sol och bad (två dagar regn på fyra veckor semester måste vara rekord), och dessutom småbörja min anxt över att semestern alldeles för snart är slut och att det bara är elva månader kvar tills nästa semester. Fy för den lede!

Glada tillrop och positiva kommentarer tack...

Inga kommentarer: