söndag 2 januari 2011

Nu är det dags!

Lovade Li att börja blogga igen eftersom hon satte igång, och jag börjar med en lista som jag helt oförskämt snodde från Sockerbönan ;o)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Hm, den var tuff. ALDRIG gjort förut alltså? Jag är fan 40 (going on 41), vad har man inte gjort då?

Det enda jag till nöds kan komma på är att jag låg och sov på båten medan någon/några roade sig med att göra inbrott ett par meter ifrån sängen, det har jag aldrig gjort förut. Och vill helst inte alls göra om för det var himla ledsamt när det uppdagades.


Har du några nyårslöften?

Nej, nej och lite nej till. Nyårsafton är amatörernas afton och nyårslöften är skit. Jag föredrar att bestämma mig för något vilken vanlig torsdag som helst, eller helst inte alls ;o)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

JA! Jag blev gudmor till lilla M som min syster petade ur sig i maj, i december fick mitt ex barn, samt min kusin. Dock tycker jag att min kusins flickvän kunde ha knipit lite till eftersom ungen föddes klockan 20:00 på nyårsafton. Snacka om tarvlig morsa som prompt skulle pressa ut lillen sådär sist på hela året. Var ett par timmar för mycket begärt? Va va VA?


Vilka länder besökte du?

Osedvanligt få. Thailand och Danmark, fast man kan ju alltid räkna mellanlandning, då var jag en repa i Finland också.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Eh? Det får väl vara datumet när vi hämtade vår nyaste lilla bäbis (läs hundvalp), fast jag kommer inte ihåg datumet, så paradoxalt nog är ett datum jag inte minns det jag alltid kommer komma ihåg. Oj så snurrigt det blev?

Vad var din största framgång 2010?

2010 var ett ytterst talanglöst år. Sista året i skolan, och jag sitter fortfarande med en backlogg som hade fått statsministern att svettas, och det blir inte bättre. Jag.Måste.Ta.Tag.I.Det. Så framgångar...*tänker

Okay, det skulle väl vara att det jag verkligen HAR gjort har gjorts med bravur och högsta betyg, gills det?

Största misstaget?

Oj jisses, så många misstag. Största alltså. Sweet Lord vad jag tänker så det knakar? Okay, det får bli ett misstag som är ett av de vanligare när det gäller mig. Att jag på fullt allvar trodde att jag kunde stå bakom maken på hans skidor när han störtloppade ner för skidbacken i Trysil. För att jag inte orkade gå ner till skiduthyrningen. Vilket resulterade i att jag drog i backen och nästan-knäckte nacken och hel-knäckte alla mina (riktiga) naglar långt ner i köttet när jag tog emot mig. Eller kanske när jag körde rätt in i en bom med den sprillans nya båten och drog upp en repa i den skinande lacken och aldrig mer ville köra båtfan efter det. Äsch jag vet inte, jag gör så jävla mycket dumt hela tiden så att jag känner mig som att jag borde få utmärkelsen "Miss Tag".

Bästa köpet?

*viskar*

Alla mina handväskor och skor?

Nä, den nya båten såklart, även om den visade sig vara ett måndagsexemplar. Men den bor numera på varvet över vintern och skall byggas om, vi fick en lång sommar med den och en bunt problem som gjorde att det var värry close to skilsmässa eftersom vi bråkade om båtfan hela tiden.


Vad spenderade du mest pengar på?

Båten. Solklart. Eftersom den kostade mer än vårt hus. Jiiiisus, har aldrig spenderat så mycket pengar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att mina nära och kära fick vara friska i år, det är bara jag som fortsätter med mina skumma sjukdomar. Och att jag fick bli gudmor igen, tack syrran för att du tar hand om aveln :o)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Lady Gagas "Alejandro" som maken började digga. Den mannen har en sjusärdeles knasig musiksmak som har förstört många år. En sommar var det "Ingen sommar utan reggae" - need I say more?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

2010 var bajs, och 2009 var bajs. 2010 var möjligen lite mindre bajs än 2009, så lite mindre ledsen då'rå?

Vad önskar du att du gjort mer?

Varit lycklig och levt i nuet. Något jag kämpar med hela tiden. Men jag blir ta mig sjutton bara en ännu större bitterf**ta för varje år. Jag måste ta reda på vad det beror på?

Favoritprogram på TV?

Holy moly...listan är ändlös. Gossip Girl, Glee, Desperate Housewives, Vampire Diaries, Deadliest Catch, NCIS, Fringe, Warehouse 13, True Blood (och det var bara de jag kom på för stunden). Men om jag måste välja ett enda? Nä det skiter jag i, det är min blogg, jag vill ha med allihop som jag kom på :-p

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Jag vaknade på hotellet i Aonang (23 januari), käkade frulle, tog ett dopp i poolen. Har för mig att vi tog en longtailbåt till en strand, var på restaurang på kvällen och åt en ljuvligt god fisk med huvudet kvar på TROTS att jag hade bett 349284382 ggr om de skulle ta bort huvudet. Men det gick bra när jag blundade med det ögat som var närmst fiskhuvudet. Sedan gick vi ner på stranden och skickade iväg en "lucky balloon" med våra namn på, en sväng på shoppinggatan och sedan tillbaka till hotellet. Väl på hotellet släckte personalen ner när vi kom in och kom till receptionen med en tårta och gjorde tappra försök att sjunga "happy birthday". Jädrar sicken järnkoll de hade på passet, för jo - det var från personalen. Och ja, jag råkade fylla 40, typ en stor födelsedag, eller gammal sådan i alla fall. Hmf. Sedan surade jag på maken för att jag inte ens fick en blomjävel eller frulle på sängen (presenten hade jag fått tidigare) - och han sa "jag kan aldrig göra rätt". Vilket ungefär sammanfattar vår relation? För han har inte rätt i så mycket - mer är att han har helt rätt när han säger att han inte kan göra rätt.


Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Hm. Min stil är hiphop baggy byxor och sneakers vissa dagar, andra dagar skyhöga klackar och tajt, tajt, tajt...men vintern 2010 har det mest använda plagget varit en kosedress i fleece från onepiece.no. Det var det vintern 2009 också för den delen. Snyggt som fanken. Min stil är alltså the Björne-look.

Den bästa nya personen du träffade?

Min fina Johanna. Som är nygammal, eftersom vi träffades 2008 vid inskrivningen till universitetet men sedan tappade bort varandra. Och så kom hon och hälsade på ett par dagar när vi bodde på båten i början av sommaren och vi gjorde sammanfattningsvis inget alls, mer än att prata skit. Och det var alldeles ljuvligt. Och idag lever vi lyckliga i resten av våra liv...


1 kommentar:

Sofia sa...

Ja fruktansvärt fräckt! Särskilt med tanke på att jag redan snott den från an annan blogg, dubbelsnott med andra ord.