fredag 12 februari 2010

Husmorstips



Ni som känner mig vet att jag har ett antal fobier. De är inte många - men de är udda. Jag är rädd för dockor, höjder upp till...kanske 50 meter och Mona Sahlins ögonfransar. Jag har sagt det förut men det tål att upprepas. SPYFLUGEBEN! Att be henne om sminktips måste ju vara likställt med att be en sminkös om hjälp med drivknutarna till bilen.

Men denna är för bra för att inte få ett eget inlägg.

Och återigen, om ett par spyflugeben blir statsminister (kanske borde vara plural där - spyflugeben borde bli statsministrar) - så emigrerar jag - pronto!

Men jag gillar kampanjidén, det hade varit trevligt om den var sann - för då hade spyflugebenen åtminstone varit ärlig ;o)




2 kommentarer:

Sandra sa...

Håller VERKLIGEN med dig!! :0)
"Spyflugeben" var det perfekta ordet för att beskriva detta hemska fenomen.

Kul att du "kikade" in hos oss, och tack för komplimangerna!
Förstår om det lät lite konstigt sättet jag hittade din blogg på - men jag letade verkligen efter någon person som kunde stå för att barn inte är allt som räknas i livet.....

Ha en trevlig lördagkväll!!

Blue sa...

*skrattar

Jamen jag vill fortfarande veta sökorden :-p

Och visst är det sant, spyflugebenen, vet du att det en gång var en reporter som i direktsändning bad henne om sminktips för att hon hade så vackra ögon? Det låter som en skröna men beklagligt nog är det inte det :o)

Så, jag kan inte se henne på bild pga ögonfransarna, och jag jag kan definitivt inte se henne live och höra rösten samtidigt.

Då måste jag ligga i fosterställning och skaka samtidigt som jag andas i en papperspåse. :)

Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag...