måndag 2 november 2009

Rosa Bandet....rååååsa



Råååsa band på nallen - som faktiskt kom som en överraskning i ett blombud ifrån maken förra veckan (näe - han hade inte varit ute på jäkelskap - men vem vet vad han planerar ;o). Och rosa naglar, dagens outfit. Eftersom jag ser ut som fan i övrigt så är det fortfarande nagelpyssel som gäller. Så, ROSA för Rosa Bandet - okay?

Men idag var första gången som min omläggning visade att det inte bara växer ny hud underifrån utan jag såg att det hade minskat i diameter. TJO!

Men jag upphör aldrig att förvånas över...osanningen och desinformationen man får av vården. Imorgon är det fyra veckor sedan operation. Det skulle, enligt läkare, ta fyra veckor att läka och jag är inte ens halvvägs. Jag kanske, kaaaanske...blir av med det konstanta mystiska algbandaget på måndag och sedan skall det bli en skorpa som så småningom blir ett ärr och ny nästipp. Men, innan jag blir av med algbandaget så måste det ha börjat dra ihop sig och gropen måste ha vuxit upp till näskanten. Eftersom det skulle ta fyra till sex veckor för total läkning så trodde jag att en skorpa, det måste det ju bli kvickelikvickt. Idag frågade jag. Eftersom det kommer bli lite meckigt innan det blir en skorpa. Det skall ju luftas men samtidigt får det inte bli smutsigt. Och en skorpa när man slår sig går ju på ett par dagar.

Svaret jag fick var...cirka tre veckor!!!!! Tre veckor för att få en sårskorpa???!!!! Och med tanke på att allt tidigare har tagit dubbelt så lång tid så räknar jag med sex veckor. Och sen, skall jag tappa skorpan.

Just nu känns det som att jag är glad om det är läkt tills vi åker till Thailand i januari.

Men å andra sidan. Skitsamma. Jag struntar i att jag är ful och eländig, för jag fick "rätt" provsvar. Tänk alla de som får fel.




Inga kommentarer: