lördag 7 november 2009

Är det trick och treat denna helgen?



Någon som hört talas om DJ Hero? Näe?! Inte det? Inte jag heller - förrän idag när snåriga vägar ledde mig från Robbie Williams hemsida och skivsläpp på måndag, till Eminems hemsida för att kolla om han har några planer på att släppa skiva snart. Och var skådar mitt öga???

Eminem på youtube som gör "reklam" för DJ Hero. DJ Hero Renegade Edition no less. Med en väska, som blir ett mixerbord och som fungerar ungefär som Guitar Hero och är gjort av företaget bakom Guitar Hero. OCH JAG HAR INTE HÖRT TALAS OM DET????

Googlar hysteriskt, upptäcker att det finns två versioner. En "vanlig" för 900 spänn och en "ovanlig" för 1700 spänn - det vill säga Renegade Edition med inte bara väskan och mixerbordet utan även osläppt material av Jay-Z och Eminem. Maniskt kollar jag prisjakt medan maken hånar mig och upplyser mig om hur O N Ö D I G T det är. Varpå jag påminner honom om hans limited edition AC/DC förstärkare som han köpte - och det varde tystnad.

Plattan i botten till enda affären i Göteborg som hade den. Sen till Ica Maxi för att väga upp det med lite vuxenpoäng och köpa ingredienser till köttfärslimpa och sen var dealen att maken installerar medan jag packar upp maten.

Maken som hatar Guitar Hero, för att det är massa larviga knappar att trycka på och har noll taktkänsla. Vad händer då? Jo - HAN tar över spelet. Han installerar, han börjar spela - och sen står han och scratchar som värsta Grandfather K i en timma och jag får inte ens komma i närheten.

Orättvisan är total.

Men köttfärslimpan står i ugnen...

PS: Jodå, jag inser att jag är frisk igen. Jag shoppade. Men jag åkte inte på rean och jag åkte inte på outlet - febertermometern behövs inte längre - oron är över...(men jag är fortfarande inte sugen på rea eller outlet - däremot har jag hittat en mysdress a´la sparkdräkt för vuxna som jag ser mig själv ligga och mysa i soffan med...jag återkommer med eventuell shopping när det gäller sparkdräkt)




Inga kommentarer: