onsdag 29 april 2009

Var är min tid?

Jag har ingen tid längre - om ni hittar lite extra timmar skulle ni kunna langa över dom till mig?

Jag saknar min tid.

Inte för att jag hade tänkt att använda den till något nyttigt som att hänga tvätt eller så - utan snarare den där tiden som man ägnar åt att sortera navelludd i olika färger eller kanske läsa en bok som inte handlar om vetenskapliga saker utan bara ägna en hel dag åt Edward och Bella i Twilight-serien.


Förra veckan är onämnbar, helgen försökte jag njuta av att vara på sjön men det gick bara halvbra eftersom jag hade med mig monsterboken inför "duggan" (jaghatardetjävlakvasiakademisktskitordet) i måndags.

I måndags satt jag totalt 16 timmar vid datorn och försökte producera något vettigt på duggan, mini-tenta johominsann...tre frågor varav två var på 12 poäng vardera och en fråga var på 16 poäng. Dugga - min rumpa.

Igår var det projektarbete, varvat med magknip som tvingade ner mig i fosterställning, och idag är det färdigställning och inlämning av projektarbete.

Imorgon, skulle jag möjligen kunna ge mig själv en ledig dag. Men då måste jag köra till Borås och hämta minibåten som har varit hos båtdoktorn och sen hämta lite andra båtprylar för att kunna få båten i ordning.

Och det känns rätt jävligt när ens mormor ringer och frågar om hon får bjuda på restaurant en lördag (innan hon dör - som hon så fint uttryckte det) och man tittar i kalendern och inser att första lediga helgen är efter midsommar.

Någon som har ett par timmar över - alternativt kanske kan dra på sig en blond peruk och ta ut mormor på middag?

Suck!





Inga kommentarer: