söndag 11 januari 2009

Procrastinating och Dagens I-landsproblem


Jag har tenta på tisdag - har jag råpluggat hela helgen som planerat?

Javisst har jag. Eller NOT! Varje gång jag öppnar flumboken så känns det lite som den där monsterboken från Harry Potter. Som det faktiskt bodde riktiga Dark Arts monster i. Och man behövde ha hänglås på för annars började boken klappra omkring och öppna sig av sig själv. Sådana monster har jag i min bok. Eller åtminstone tror jag att det möjligen kan vara sådana monster som har skrivit boken. Och sen har vi ju über-monstret herself som föreläsare i just denna kurs.
Lady Voldemort.

Jag hade ingen aning om att en praktiskt ämne kunde göras så filosofiskt, oförståeligt och förhatligt.

Om jag besparar er detaljerna - bokens författare inleder med att skriva att boken inte är ett rättesnöre (eller vad fanken det nu står exakt) utan en "tankebok". TANKEBOK?

Jag skall utveckla datasystem. Jag vill inte läsa någon jävla TANKEBOK!

Kvällen ägnades istället åt ett i-landsproblem av ohemula mått. Jag gillar iPod och jag har inga problem med iTunes - jag dristar mig tom till att säga att jag tycker att det är ett riktigt bra program. Den absolut enda invändningen jag har mot det är att det bara är kompatibelt åt ett håll. Det hade ju varit önskvärt att podden hade kunnat prata med datorn också och inte bara tvärtom.

Jag vill alltså ha en iPhone. Eller en ny iPod. Kanske en iPod Touch så kan man skita i telefonen och bara ha Touchens fördelar.

Det skapade ett mindre världskrig i hemmet. Mannen hatar Apple, iPod, iTunes och allt som har med det att göra.

"Vill man ha ett jävla äpple går man till fruktaffären - inte *insert random teknikaffärskedja här*!"

I övrigt är vi rörande eniga när det gäller teknikprylar - vi älskar dem - med en passion.

Men att ett litet stackasch äpple skulle få en söndagkväll till ett debattprogram i stil med Jerry Springer kunde väl ingen ana?

2 kommentarer:

mikebike sa...

tack för att du tog in lite intellekt i en debatt som började spåra ur i mitt kommentarsfält. uppskattas.

Blue sa...

My pleasure (som amerikanerna skulle säga ;o).

Min blogg är en ytlig skitblogg, men jag tycker det är kul att diskutera på andras - och många kommentatorer på din verkar inte riktigt ha alla hästarna i stallet.