lördag 15 november 2008

Lite ledsamt och lite argt - som vanligt

Vi är hemma nu. Har varit hemma ett par timmar. Packat upp, sorterat och börjat tvätta. Allt medan mannen har legat på soffan sedan vi kom innanför dörren. Jag citerar "varför har man annars en fru?".

Vad är skillnaden undrar jag?

NU har jag dock duschat och lagt mig ner och skall akta mig noga för att somna före nio.

Men det är med sorg jag läser mitt senaste inlägg. Det var ett dygn sedan. Men det känns som ett par timmar. Jag kan fortfarande känna svetten rinna och sanden sippra mellan tårna i det turkosblå vattnet medan jag tittar ut på pissregnet genom fönstret i vardagsrummet.

Man skall vara bra på att ta tillvara på nuet, livet passerar faktiskt tom när jag ligger på soffan just nu...men jag är usel på att leva i nuet förutom när jag är på semester. Det är alltid något man skall se fram emot och så låter man livet passera.

Anywhichway - jag vill inte vara hemma igen. Och jag tror inte ens att jag har fattat att jag är hemma eftersom jag var en nanosekund från att beställa på engelska på Burger King i Götlaborg förut ;o)

(Jo, jag tänker och drömmer på engelska efter bara ett par dagar - och jag pratar engelska med sambon när vi är ensamma lite då och då)

Men...då ska vi se om vi kan gissa vad Air Frog lyckades med på vägen hem. Inget som har med strejken att göra och ej heller missad anslutning.

Jag lovar - jag hade kunnat strypa en fransyska idag. Och jag skall claima resan first thing Monday, varför jag ville ha korkad fransyskas namn.

- Varför ska du ha mitt namn, har du inte ett eget...pschhh (ljudet fransyskor gör samtidigt som de rycker på axlarna - can you envision it?)?

JJJJJÄÄÄÄÄVVVVLLLLARRRR...vad jag gick i taket.

Men vi hade inte tid att bråka med dom, så det var bara att hålla lite klaff och låta vissa saker passera för att komma igenom säkerhetskontrollen. Men käre värld vad detta skall claimas.

Faktum är att AF i Stockholm faktiskt är rätt bra att ha att göra med. Sist jag fastnade så fick jag 2000 kronor utan problem när jag claimade det. Jag misstänker att dom har ett hum om vilken trevlig personal dom har på CDG.

Men efter denna resan har de fått sin sista chans. Nu är det KLM som gäller. Visserligen samma bolag...men gawd vad jag älskar Schiphol.

Så - varsågoda att gissa vad det som fick både mig och fransyskan att pysa. Jag pyste över och hon "psch'ade"...

Har jag nämnt att jag avskyr snorkiga fransoser? Och Air France? ;0)

Enda roliga med hela resan var att vi faktiskt hamnade i upper deck på jumbojätten på väg hem. Det var nog banne mig 20 år sedan jag såg en övervåning på en dubbeldäckare.

Alla de som tycker att resan är en del av äventyret kan gå och skjuta sig i foten. Resan skall gå så fort som möjligt, dvs flyg, och gå från punkt A till punkt B snabbt.
Och helst skall Air Frog inte vara inblandat.

Så, nu är det bara att hålla sig vaken.

Jag fick mina åtta timmars sömn mellan Miami och Paris!

Inga kommentarer: