fredag 3 oktober 2008

Jag fick ett ryck

Och städade min garderob. Där saker tenderar att hamna på hög i dubbla rader så jag till slut inte hittar någonting.
Nu inser jag vilken hopplös shopaholic jag är. Jag äger 20 par jeans, som jag faktiskt använder! Högen med shorts och kjolar bestod av ca 20 plagg totalt.

En hylla med bara hoodies. En hylla med två högar svarta toppar och en hög blandade färger (mostly ljusblått), en hylla med två högar vita toppar och en hög blandade färger.

Och sen har vi den stora gigantiska högen som jag sorterade bort. Men inte tänker slänga. Ifall jag vill ha något om fem år.

I garderoben i hallen står nog ca 50 par skor/stövlar som jag INTE gör mig av med. Tre seglarjackor av fint märke. Två trenchcoats i skinn, en brun och en svart. En svart fodrad skinnjacka. En vit dunväst, en vit dunkappa och givetvis min älskade svarta North Face dunjacka.

Och i "fingarderoben" hänger två stackars klänningar och en skjorta ensamt och vajar på varsin galje.

Jag behöver hjälp! Eller...näe...så fan heller. Jag blir glad av att rensa garderoben för att jag hittar saker jag har glömt av. Och jag älskar nästan alla mina kläder.

Men, jag hittade ett par NoLiTa-byxor, 3/4 dels långa i beigebrun manchester som jag tycker är dödligt snygga. Ett par schyssta stövlar till dom och man är som gjord för att gå på lokal. Men dom är för stoooora.

Jag misstänker att dom ligger runt 44 i storlek. Spekulanter?

Så fort jag hittar batteriladdaren till kameran skall jag ta ett kort. För det är banne mig slöseri att låta ett par 2000 kronors byxor ligga till ingen nytta.

Jag skänker bort dom om någon är intresserad.

Shopaholic och handarbetare - and damn proud of it!

Inga kommentarer: