torsdag 11 september 2008

I'm in!

Jag skall skriva två eller tre artiklar, om specifika saker som skall in i tidningen.

Sen verkade alla själaglada över att jag kom dit, och när jag gick rundvandringen så kom den ena efter den andra på fler saker som jag skulle kunna täcka, som idag är "otäckt" *fnissar*

Deras största problem idag är att dom inte har någon skribent som vågar ta det jobbiga uppdragen. Där man måste ansätta kommunalråd och annat trams. De hade en jättebra tjej, men hon började jobba för Janne Josefsson på Uppdrag Granskning för ett par veckor sen.
Och sen har dom ingen som har "jour" och fixar uppdrag efter fem.

Jag sa ja till båda delarna. Plugga kan jag göra vilken tid på dygnet som helst, och tillräckligt med hår under fötterna och skinn på nosen för att inte låta mig skrämmas av små kommunalråd. Och inte mycket annat heller.
Dessutom har jag min kvinnliga list.

Och så länge jag slipper interVJUVA dockor så är jag totalt orädd. Känns inte som att risken är överhängande.

Det enda jag tackade nej till var artiklar om barnomsorg etc, just för att jag har NOLL koll på det området. Men de hade redan två höggravida reportrar som täckte det. Varav en som skruvade ihop sin nya barnvagn medan jag var där :o)

Nu ska jag bara knock them dead med mina två till tre artiklar och sen skall vi snacka timpeng.

För att dom ville ha mig, och att behovet fanns rådde ingen tvekan om.

So far so good - återstår bara att se när jag blir chefredaktör ;o)

3 kommentarer:

Corundum sa...

Ja, jäklar! Gratulerar, det kommer säkert att gå jättebra! Skriva vet vi ju att du kan. :) 'Täckt' och 'otäckt'... Herregud.

Vad heter tidningen, om det inte är hemligt än?

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Anonym sa...

GRATTIS!

Lollias sa...

GRATTIS! (Eller KRATTIS som det brukar låta häruppe...)