lördag 27 september 2008

Desperat hemmafru?


Idag väckte djuren mig klockan 08:00 med frukostkrav så det var bara att masa sig upp ur sängvärmen och utfodra hund, katt och mini-katt.

Sedan plockade jag i ordning i köket, satte på en maskin disk. Skalade ett gäng äpplen ifrån vår trädgård, gjorde en smuldeg och svishade ihop en äpplepaj. Vågade mig på kaffebryggaren (jag dricker ju inte kaffe men tänkte överraska mannen) så jag satte på en panna kaffe.

Nu sitter jag i soffan och gör månadens räkningar och mannens bokföring samtidigt som jag pratar med Listoplisto. Pajen är klar och kaffet likaså. Av mannen har jag dock inte sett en skymt.

Jag känner mig som jävla Bree.

Jag måste vara världens bästa flickvän - synd bara att det aldrig uppmärksammas!

3 kommentarer:

Anonym sa...

WOW! Det var väldigt ivrigt!! Och smulpaj också...

Mums!

Corundum sa...

Ja, jäklar... Det var sannerligen inte illa! Jag är imponerad.

Tur att du har oss här på Blogspot som kan berätta för dig att du är duktig, när karln sover. :P

Jag vill också ha paj! Jag tror att jag ska baka ikväll. :) Mums.

/jag.
ordensmakt.blogspot.com

Blue sa...

*klappar sig på magen*

Äpplepaj till brunch! Och mina bästa vänner bor i datorn :)

Jag är imponerande!