söndag 28 september 2008

Dagens skörd!



Gick ut hårt i första butiken. Som en äkta Gabrielle. Men jag hittade inget mer till mig än de två topparna, skjortan under dem på bilden och ett Tiger-skärp. Däremot hittade jag ett par jeans, skärp och kalsonger till "Carlos".
Nästa butik gav ytterligare utdelning. En Sailracingtröja, men TVÅ plagg till mannen. En Holebrooktröja och en snorsnygg ljusblå skjorta.
Och i butiken efter det gick jag nästan i spinn. Den butiken fanns inte sist jag var där. Nu snackar vi fynd. MEN, jag gick i spinn för att jag hittade mannens (och mina "på mannen-jeans) Pepe!

Två par jeans till mannen och två små usla Sveatoppar till mig.

Och sen...Scorett Outlet. SKOOOOOR! De brukar ju, även i "riktiga butiker", ha köp-tre-betala-för-två och det hade dom här med. Fast till outletpriser. Ett par Le Coq Sportif gympadojjor till mig, ett par adidas till Carlos...och ett par stövlar till mig.

Men då kommer erkännandet. Jag köpte ju ett par stövlar för två veckor sen. Kan nu alla hålla med om att mitt argument för att köpa ett par till idag är att de stövlarna som fick följa med hem idag är mer klassiska och stilrena och de andra är lite...hmm...coolare?

Stövlar idag till vänster i bild och stövlar för två veckor sedan till höger. Men de nyaste känns som att man kan gå på anställningsintervju i, medan de andra är mer åt partyhållet.

Sedan behöver vi inte prata alls om hur många skor och stövlar jag äger totalt, för det är ju en heeeeelt annan femma ;o)




PS: Bild på mössan kommer imorgon. Har inte hunnit fästa trådarna och väta den ännu. Det kom lite andra "pressing matters" i vägen. Som att ägna en dryg timma i telefon med att gå igenom MSN med fadern så att han kunde testa sin webcam.

*vaggar fortfarande fram och tillbaka av frustration*

1 kommentar:

Corundum sa...

Haha! Imponerande, verkligen. Jag kan inte minnas sist jag handlade så mycket... Eller sist någon handlade kläder ÅT mig. Jag kan ha varit 13. :P

Gillar samtliga skor du skaffat, både stövlarna och de båda till dig respektive "Carlos"... Nice.

Hehe... Telefonsupport är min definition av frustration. Hoppas det gick bra till slut. :)

/jag.
ordensmakt.blogspot.com