måndag 7 juli 2008

Jag vill hem...



Inte en skymt av älsklingen. Har dock fått reda på att han har siktats under fredagen vid ett hus i ett område en bit härifrån. Inte långt bort, men alldeles för långt för att tillhöra hans revir.

Och dessutom helt fel håll. Eftersom vi aldrig går där på våra hundpromenader.

Mitt värsta just nu är att jag vet att det bor en grävling där och jag vet inte om den översociala tom skulle kunna få för sig att kela med en grävling.
Mitt bästa är dock att två personer faktiskt har sett henne under fredagen.

Kan katter gå vilse?

Jag har gått där och ropat varje dag. Inget svar. Hans brorsa är ute hela dagarna och letar och kommer bara in för matpaus. Ingen ro alls. Och på kvällen kurar han med Lill-Loppan och mig och är jätteledsen.

Vi skall på semester på fredag.

Hur gör man då?

Ikväll är det i alla fall dags att sätta upp lappar över hela det området.

Håll tummarna. Min förbannelse i livet är tydligen att älska djur. Och jag är inte lycklig just nu.

Inga kommentarer: