lördag 31 maj 2008

Min Kabel-Kärlek



Drabbades av en akut attack av nostalgi imorse, utan att komma ihåg vad jag har drömt.

Mannen ovan, Nino Firetto, var det första VJ jag kom i kontakt med och vi var bland de första som fick kabel-TV i mitten av 80-talet.
Och där var NINO!
I rutan av ett musikprogram på Superchannel som jag inte kommer ihåg vad det hette. Men jag kommer aldrig att glömma honom.

Jag och polarna rusade hem till oss efter skolan för att inte missa Nino's show. Jag tror att jag tom skrev ett pinsamt fan-brev till honom.

Vi suktade, trånade. Han var så jävla snygg och så jävla rolig. Han hade hund, och han lade grunden till min evighetslånga kärlek till London. Jag vet att jag på den tiden tom kom ihåg vad hans stampub hette, och där var jag. Han hade en hund som jag har för mig hette Teddington och var med som en liten nallebjörn i studion lite då och då.

Och jag började åka till London ett par gånger om året. Första gången tack vare Nino och Superchannel. Resten av gångerna för att London helt enkelt är en fantastisk stad.

Jag tror att jag hade tuppat av om jag hade träffat honom idag. Sisådär 25 år efter min totalcrush på en VJ från Superchannel.

Är det bara jag som är så gammal och nördig eller är det någon mer som kommer ihåg denna otroligt vackra människa?



5 kommentarer:

Anonym sa...

Honom minns jag inte, men väl superchannel...finns den kvar?!

Blue sa...

Näe, Superchannel är död. Gick i graven i slutet av 80-talet vill jag minnas.

Men Skychannel fanns väl kvar ett tag till.

Att du inte minns honom är inte så konstigt. Jag är ju för fan lastgammal. Du kanske minns syrrans istället ;)

Anonym sa...

Hahahahahaha!

Det gjorde jag *s*

PGW sa...

Ja det är bara du som minns den där hockeyfrillade typen, yuk yuk! ;-)

Blue sa...

Det ÄR alltså bara jag som är så satans lastgammal!!!!

*suckar*