onsdag 14 maj 2008

"Ja ä int bitter..."

(Överskriften fattar de som gillar Robert Gustafsson - med tanke på humör just nu så kan alla andra fara åt helvete)

Nu skall jag berätta en liten saga om hur roligt det är att vara arbetslös. Eller oj, förlåt...så förnedrande för mig. ArbetsSÖKANDE menade jag juh.

Och att dessutom ha en liten liten jycke som inte klarar sig själv hemma, och efter två hjärnblödningar blir svår att ha ensam i bilen om man måste uträtta ett ärende.

Dessutom, ej att förglömma, så tycker ju de flesta i omgivningen att jag ligger på min feta röv i soffan hela dagarna och käkar praliner. Givetvis - röven måste ju bli ännu större så jag kan rocka loss ordentligt på Elfenbenskusten.

Jo serrni, det är så JÄVLA kul att vara arbetslös så att en fyra timmars frist idag gör att det skall bli ROLIGT att umgås med plebsen på IKEA enbart för att inhandla en gardinstång.
Och det skall bli roligt att kanske sätta sig ner vid ett bord och se andra människor medan man äter lunch.
Det skall fanimig tom bli roligt att stanna vid brevlådan för att lägga på ett kuvert.

Men ja ä int bitter!

Alla andra dagar får jag ju ligga med min breda röv och stora käft i soffan och äta praliner!

Inga kommentarer: