onsdag 21 maj 2008

Fungerer - Fungerer Ikke

Jaha, då är vi med i matchen igen.

Väntar på att mäklaren skall ringa så vi skall kunna lägga ett bud igen.

Men nu känns det lite olustigt.

Vi har aldrig, verkligen aldrig bråkat om ekonomi. Det finns inte i varken min eller sambons sinnevärld. Han är generös, jag är generös - och med det boendet vi har haft har vi inte behövt tänka en sekund på slantarna. Kan låta lyxigt, men vi bor billigt och vi har bara varandra att tänka på. Däremot så bråkar vi om en miljard andra saker ;o)

Jag avskyr att känna att jag ligger back - han är likadan - och därmed förekommer heller inga diskussioner om ekonomi. Vilket är en extremt vanlig orsak till gräl.

Vi grälade inte, vi var oense om en punkt. Vilket för mig innebär att det känns som att jag ligger duktigt back, och det får mig att må ucke-päck. Verkligen. På riktigt.

Nu är vi ense om att lägga ett bud till eftersom vi inte har lust att ge "tvåan" huset för ynkans 50 papp över vårt sista bud.

Men just nu står jag med en fot i huset och en fot utanför.

Och jag vill inte att detta skall vara upptakten till vår långweekend i Prag och firandet av sambons fyrtioårsdag.

Fan ta hemnet. Må hemnet brinna i helvetet.

Inga kommentarer: