torsdag 22 maj 2008

En timma????

Så, nu har jag en timma på mig att packa (vilket jag då avskyr) och sen åka och lämna Lill-Loppan, och sen en timma att duscha och styra upp mig innan jag blir hämtad kvart över tolv till planet som avgår 13:40 (nu är ju just inte DEN flygplatsen känd för att hålla avgångar - men man kan ju hoppas).

En timma????

Jag är jättebra på att resa men usel på att packa. Mer än usel. Überusel!

Jag vill ha med allt, ifrån flipflops och shorts till bävenylonoverall - man kan ju faktiskt inte sia om vädret eller vad man vill ha på sig just där och då. Och en bävernylonoverall KAN faktiskt behövas.

Och vad gör jag då? Jo jag sätter min breda röv i soffan och skriver istället.

Flyg från Göteborg till Berlin, hyrbil från Berlin till Prag (låter kanske konstigt, men det var SEX timmar väntetid i Berlin på anslutningsflyg för att flyga 30 ynkans mil till Prag - I think not).

Prag from i eftermiddag tills på söndag.

Gubben blir gubbe imorgon.

Tillbaka till Berlin på söndag morgon/förmiddag för en heldag i Berlin och sen flyger vi hem...hmm...vilken tid det nu var på måndag morgon/förmiddag.

Jag har varit i Berlin, men aldrig i Prag. Men soon-to-be-gubbe har printat massa Pragguider...om de bästa ölstugorna. Har en känsla av att det kulturella inslaget på denna resan kommer bli minimalt.

Och sen skall jag vara lite lite ledsen över att vi blev snuvade på huset också.

Har drömt hela natten att mäklaren har ringt tillbaka och sagt att säljaren hellre säljer till oss för att vi är mycket trevligare.
Vilket vi troligen är - men det vet ju inte dom eftersom vi inte har träffat dom.

*suck*

Dags att släpa fram resväskan.

Hur nu sambon kunde inbilla sig att jag skulle få plats med alla mina saker i en kabinväska är för mig en gåta. Ibland undrar jag om han inte känner mig alls.

Bara bävernylonoverallen behöver ju en hel resväska, och neccesären i en kabinväska? DOH - nya - säkerhetsbestämmelser - om - vätska - i - handbagaget????

Och efter att dom bestämmelserna trädde i kraft har vi varit ute och flugit åtminstone fyra gånger.

Ibland undrar man.

Resväsketajm.

Vi syns på måndag bloggen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vi är SÅ lika du och jag *S*...