onsdag 30 april 2008

Trendspaning - förlorade mobiltelefoner?

När mannen gick till jobbet vid åtta imorse så hade han lyckats förlora sin mobiltelefon någonstans mellan sovrum och vardagsrum (han använder den som alarm).
Det var bara för mig att ringa hans telefon, och vips så dök den upp - precis bakom honom.

Tio minuter senare kommer ett bekymrat MSN från...ja...en förvirrad karriärmorsa.

Borttappad mobil. Senast siktat under samtal med maken under gårdagen. Men sedan hade tydligen glassbilen och en hoper barn kommit emellan.
Problem av lite större magnitud. Telefon på ljudlös och ingen annan telefon att ringa ifrån.

Mobiltelefonssökaren to the rescue igen. Ljudlös innebär vibration. Jag ringde, skickade runt "mamma" i huset. Och var den telefonen hittades tänker jag inte ens tala om.

Det får hon göra själv.

Någon mer som behöver hjälp med mobiltelefoner eller annat idag.

Jag känner mig på hugget!

Inga kommentarer: